… the eternal cyclus of dream bikes Archive of all dream bikes… … lost or found or not quite lost and not quite found.
Frastjålet drøm nr 2. Posted by Christine Jeg har tidligere registrert drømmen som uteblir, men må igjen ty til dreambikeregisteret. Nå er jeg halveis inn i boken om drømmenes sykkelregister. Jeg leser sakte, men jeg leser godt. Jeg setter sånn pris på at Knut går ut, og at Frank er slank og jobber i bank. Det er klart det går sakte når […] 1 reply.
Jentesykkelen Posted by Irritert på kona Skulle hente den nye hybridsykkelen til guttungen i butikken. Så kom selgeren trillende med to sykler. Den andre var den jentesykkelen jeg solgte til naboen for 300 kroner i 2006. Den var reparert. Kvitteringen hang på rammen. Jeg ble irritert på kona, for jeg ville heller reparert den selv.
Har jeg blitt brent for mange ganger? Posted by Anders Når jeg kjenner etter, tror jeg ikke jeg har syklet i drømme på mange år. Og jeg vet ikke hvorfor. Kanskje har jeg blitt frastjålet så mange sykler i tidligere drømmer at den jeg er i drømmenes parallellunivers har gitt sykling på båten, og nå bruker andre transportmidler? Blant disse foretrekker jeg de sjeldne drømmene […]
Dream bike stolen after a chess tournament Posted by Anonymous I lost my dream bike after playing my favorite chess tournament. The bike is missing one wheel though, but i love it anyways, i think it functions better this way. The color of the bike changes depending on your mood yesterday and the wheel missing is dependant on the dexterity of the last person you […]
Weird bikes in Oslo Posted by Andrew Yesterday evening I had the strangest dreamt, in which I was riding a unicycle in the Capital with another unicyclist and a strange man on an enourmous yellow Penny Farthing. Most Bizarre. Come to think of it I can’t be sure if it really was a dream…….
Min barndoms sykkeltap. Posted by EgilR I dag er det den store, røde som har forsvunnet. Den jeg arvet av min bror. Den med voksenramme som, da jeg tyvlånte den første gangen, tryna med før jeg kom ut av gårdsplassen. Etter at den ble min, etter at den ble liten nok for meg… eller var det jeg som var blitt stor […]
Lost not found Posted by Astrid Syklet til jobb som vanlig og parkerte på NTNU Gløshaugen som vanlig. Etter endt arbeidsdag, kunne jeg ikke finne sykkelen igjen. Lette over alt på NTNU. I løpet av dagen hadde topografien endret seg nå lå universitet i et terrasselandskap med NTNU på øverste platå og SINTEF nedenfor og en markedsgate mellom NTNU og hovedgata.
Meta Posted by Tessi Forvirringen og fortvilelsen når man våkner fra en god natts søvn… og innser at man har drømt, ikke bare èn, men hele to ganger (!) i løpet av samme natten, at man står og prater med sin egen bror og uttrykker (sårt?) at «jeg har aldri drømt om sykler». Hvor sterkt et inntrykk det gjør […] 1 reply.
Buss-drøm Posted by Diana Karlsen En gang jeg sovna på bussen drømte jeg at jeg drømte at jeg så en dame som kom syklende forbi meg på min sykkel. Den er lett gjenkjennelig fordi noen allerede hadde stjålet sykkelsetet i en tidligere drøm og den er grønn. Jeg er litt usikker på om den kan bli ekstra vanskelig å finne, […] 1 reply.
Skal jeg heller kjøpe sparkesykkel? Posted by Lene Han pissa på den før han ga den til meg. «Jeg lover, den var gul fra før av» sa han. Jeg tror han løy, i dag var sykkelen nemlig rød. Jeg vurderte lenge om jeg skulle returnere den, men når jeg sto foran huset hans for 47 timer siden, fant jeg ikke inngangen. Nå var […] 2 replies.
Drømmen som uteblir Posted by Christine Det er et eget tap å vite at man kunne ha drømt om å få frastjålet en sykkel, om så bare nesten. Eller drømme om gleden av finne den eller nesten finne den igjen. Å vite at man er uten en slik underbevisst kobling til sin egen sykkel, et manglende bånd i eierskapet som resulterer […] 2 replies.
Vår tidligere finansminister Posted by Zeb Bacary Jeg satt på soverommet mitt og kikket ut av vinduet. Det var jo åpenbart en drøm, for alle mine naboer var fremmede. Noen av dem bar på radioer, andre på gamle tv-er, og fire stykk på sykler. Alle bar dem over hodet. Jeg tok på meg en hjelm, noen hansker og solbriller. Da jeg gikk […] 1 reply.